mandag den 16. januar 2017

Vinterbadning


 Langsomt og under vejledning har jeg fået en ny ting i mit liv. Vinterbadning.  Det er så fantastisk efter det kolde dyp. I søndags er det hidtil koldeste jeg har prøvet.
Det er min nabo der har inspireret mig. Og hende jeg følges med.  Af gode tip jeg har fået er, at have sko på fødderne ud og ind af badebroen.  At det våde badetøj hurtigt skal af. Mange bader uden tøj på og det giver mening, da jeg efterhånden alligevel smider dragten på vej op af vandet.  For mig giver det bare endnu en følelse af et, omendt lille, så beskyttende lag.
Første gang jeg var med, var jeg meget fokuseret på hvordan jeg kunne komme i det vand.
Jeg fik at vide, der ikke var tid til at tøve. Kiggede lidt for længe på det kolde vand -  Og så  jeg gjorde det. Tog springet.


Nu er jeg blevet vild med det. At komme ned og får det kolde gys. Ihvertfald af hvordan det er bagefter, når jeg har fået det varme tøj på.
Oplevelsen af at kunne. For uanset hvad er der noget overvindelse i at kaste sig i koldt vand.
Jeg har det fantastisk bagefter - så måske er der noget om, at det har virkning på hvilke  signalstoffer og hormoner der bliver aktiveret.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...