onsdag den 5. august 2015

Et glimt af sommerdrys




Hvor vi har været til fødselsdag et sted med en blæret udsigt, har kunnet smide overtøjet og tage solcremen i brug.
De sidste par dage, har jeg fuldt Eva afsted til nye omgivelser. I SFO og næste uge er skolestart.
Jeg høster fordelene af, at det ikke er første barn jeg sender i skole. Men sidste.
For første gang jeg for 8 år siden fulgte Jeppe afsted, var det ligeså  meget jeg, der havde sommerfugle i maven og synes det var vildt. Det mest vilde nu, er at børnehave ikke længere er et sted jeg skal have min gang. Har rigtig godt kunne lide den umiddelbare glæde og nysgerrighed, der kunne opleves blandt børnene dagligt, når man hentede og bragte.
Nu synes jeg det er skønt at der skal tages hul på skolelivet for hende. Hun er klar og det med forventningerne klarer hun  helt selv. Og vi er her til at gribe hende, når hverdagen rammer og det går op for hende, at det måske tager lidt mere end 14 dage at bryde læsekoden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...