tirsdag den 14. juli 2015

Belysning i mit hjem

Jeg har en svaghed for lamper. Mit hjem må gerne være fyldt med de skønne af slagsen.  Som barn var jeg helt fascineret af min mormors krystallysekrone. Den vil bare ikke passe i vores indretning, selvom jeg stadig kan facsineres af lysekroner.
Der er flere ting der skal forenes når vi skal have lamper ind i vores hjem. De skal give et behageligt lys, når de er i brug. Som samtidig kan lyse rummet op på mørke dage. For de kan ikke undværes i indretningen.  Det kan være lidt af en jagt at finde en lampe, som kan det hele. Samtidig har et design man vil kigge på til daglig og at prisen ikke vælter et helt budget.  En lampe er ikke bare en lampe. Der er loftslamper, væglamper, bordlamper, børnelamper, gulvlamper, udendørslamper... Måske man kunne hente lidt hjælp fra en lampeånd : )
Væsentligt for mig, er at jeg gerne vil vælge nogle jeg ikke bliver træt af, at kigge på. 

I vores køkken har vi kigget på mange løsninger inden vi endte på en kobber pendel. Den giver god arbejdslys over bordet uden at stikke af fra resten af køkkenet. 

Over vores spisespord hænger et køb fra den blå avis, som har fulgt mig siden 2007. Den helt klassiske PH pendel i hvid og blå.  Jeg er faktisk helt tilfreds med det valg. Bliver aldrig træt af, at kigge  på den. Har ikke behov for at skifte den ud foreløbig.


Vores trappeopgang er ikke blevet helt færdig endnu. Men lampen er allerede fundet.  På belysningsdesign.dk har jeg udset mig Vita Silvia lampen, som jeg før har haft i mit hjem, med god succes. Du kan finde den her
Glæder mig allerede til at kunne trykke på stikkontakten.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...