mandag den 15. juni 2015

Oprydning part 2



Der er sket lidt i oprydnings delen ( se part 1)
En af de ting, som har været mere svært end jeg vil indrømme, er at skille sig af med ting.

Faktisk har vi solgt lego, skabe og stel som ikke har været i brug længe. Og pengene skal bruges til en tivoli tur til sommer (Og her kan man godt mærke at med 2 teenagebørn er alt nu til voksenpriser)
Foræret støvler væk til genbrug, da jeg af forskellig årsag ikke for dem brugt
Taget en stak bøger med til foræring på mit job.

Lige netop det med at sælge synes jeg kan være en blandet oplevelse. Mon ikke snart alle byer har deres egen facebook side, hvor folk kan sætte ting til salg.  Jeg har bare bemærket at folk af og til tror, de kan få det foræret.  Jeg er ikke nærig eller unfair med mine priser.  Og har overvejet at især brugt tøj er ikke en rentabel forretning.  Men hvis folk synes de vil byde 10 kr. for en næsten ny børnevest, jeg har oplyst gerne at ville have 35 kr. for, så vil jeg næsten hellere forære det væk til mødrehjælpen.

Skufferne er gennemgået efter  Gøre - Gemme - Ud princippet.

At foråret så har budt på mange fine loppemarkeder i området, hvor jeg har hentet andres tinge fra gemmerne hjem, giver vel en slags balance i tingene : )

Jeg overvejede at sælge den lille WestGermany vase på fotoet. Ville gerne have 100 kr. Hvad kan jeg sige, i min del af provinsen bliver man underbudt. Så den har fået lov at blive.

Flippermaskinen her er fra naboens gemmer - som nu bruges flittigt her i huset.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...