onsdag den 27. maj 2015

25 år siden..



Maj 1990

Maj 2015

Lige nu står rapsmarkerne gule og giver selv på en grå dag, et fantastisk farvespil.  Hist og her dukker der fotos op af folk som har været tæt på rapsmarkerne.
Og jeg huskede at, der var engang jeg selv stod midt i det gule. I en hvid kjole. Fotoet fandt jeg i forbindelse med at jeg lavede forberedelser til Jeppe.
Vildt at det faktisk er 25 år siden.
Hvad tænkte jeg på dengang? Havde jeg forestillet mig, at jeg ville være mor til 3  (måske 2) og at første barn ville komme blot 10 år efter. Næppe. 
Jeg drømte om at rejse, hvilket jeg stadig gør - vi kan bare sige jeg har holdt en pause fra det i de år, hvor børn har fyldt meget i mit liv. Der har legepladsen ikke været hele jordkloden. 
Jeg havde ingen anelse om hvad en mobiltelefon eller Instagram var. Beskeder foregik på små sedler og via fine breve mm. 
Der var ingen kjoler der vidste bar hud ved brystet, dér for 25 år siden. Har lige kigget på billeder af kjolemoden anno 2015.  Der er ret stor forskel. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...