fredag den 6. marts 2015

OPrydning part 1

Der findes en del bøger om oprydning.:Ryd op i dit rod, Farvel rod, hej Frihed,  Sæt dit rod på plads, Magisk oprydning og endnu flere titler. 



Ikke at glemme den børnevenlige udgave Totte Rydder Op. 

Jeg er ikke ved at drukne i kaos. Har heller ikke behov for fuldstændig kontrol over hvor ting er henne, eller om lego og dukker er adskilt i kasser. Der er ingen fanatisk perfektionist gemt her.
Jeg kan trives med en smule rod. Har faktisk ikke noget problem med at gryden fra aftensmaden ikke er vasket op, før jeg ser et nyt afsnit af arvingerne. Eller at sengen ikke når at blive redt inden vi suser ud af døren om morgenen.

Alligevel er jeg heller ikke typen, som bare propper alt rod ind i et skab (hvor man så ikke kan se det)
Det jeg har lagt i en skuffe eller sat i et skab må gerne være nemt at finde, når jeg åbner igen.

Alligevel er det som om, at der er opstået et behov for at minimere rod i hverdagen. Måske er der virkelig noget om snakken, med at der er en udløbsdato på mere end mælken.
Vi har en garage som siden indflytningen har huset, ting vi ikke bruger hverdag. Det er bare som om bunken vokser. Manden i huset vil helst have alle tingene ind til siden, så det ihvertfald ligner der er masser af fri gulvplads - jeg vil gerne af med det. Rodet forsvinder ikke af at blive stablet. Det er meningen at garagen skal have en større makeover - så vi får et ekstra rum.  Hvilket vil sige, at der egentlig ikke er plads til tingene andre steder.  Så jeg tænker at det er et godt sted at starte. Med OPrydningen.


1 kommentar:

  1. uh ja den oprydning..det er farligt at have sådanne steder, hvor tingene ligesom får en tendens til, på magisk vis, at hobe sig lidt op.. ;0) Her har vi også haft gang i lign. projekt - men hold op, hvor er det bare fedt når man er færdig og rummet kan have en ny funktion :0) God fornøjelse og arbejdslyst - hep hep :0)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...