lørdag den 28. marts 2015

Dejligt gensyn


Sidste uge bød på et gensyn med en by som har en særlig plads i mine minder.
Jeg har været der før, på egen hånd som aupair tilbage i 90´erne. Rejste hjem i 1997,
Og har faktisk ikke været der siden. Har valgt andre feriemål og andre byer.
London Eye var slet ikke bygget dengang - : )

Turen her var med Jeppe, som en ungdomsgave. Derfor primært ham som havde fået lov at vælge steder vi skulle besøge og se.  Samtidig med at jeg genså steder, som for det meste ligner sig selv.

Det slog mig, at da jeg sidst var der havde jeg ingen mobiltelefon eller Ipad.  Selv brugen af computer var ikke så udbredt dengang. Der blev skrevet en del breve i hånden. Brugt en del mønter i klasisk røde telefonbokse, som til min overraskelse stadig popper op i gadebilledet. Og telefonerne indeni virker.
For tilbage i 90´ erne kunne London godt virke langt væk hjemmefra. Med wifi (godt nok et temmelig langsomt et ) virkede det som tættere på.

Med på turen var også mor/mormor og vi 3 generationer har haft nogle fine timer i hinandens selskab, krydret med gode grin.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...