fredag den 30. maj 2014

Stockholm skal vi ses

Foto lånt fra nettet.
I foråret var jeg med min biografklubveninde, inde at se filmen om Monica Z. Ingen jeg indtog biografsædet var hun for mig helt ukendt. Filmen overraskede meget positivt og jeg blev forelsket i både svensk jazz og STOCKHOLM.
De fotos jeg kan finde på nettet ser ikke ud til at gøre den mindre dejlig. Jeg er draget.
Jeg har fået så ubeskrivelig stor lyst, til at besøge den skønne by. Sveriges overvældende smukke hovedstad som breder sig over 14 øer. Tænk hvordan  det må være, at opleve skærgården på en varm midsommeraften. Med kæresten ved sin side.  Det kunne vi godt bruge. Sådan en forlænget weekend nogle stadig tænker man er egoistisk over at tage uden sine børn.
At gå en tur gennem Gamla Stan og indsnuse stemningen af historie. Jeg har læst at Gamle Stan midt i 1800- tallet blev opfattet som byens værste slumkvarter.
Jeg vil unde mig selv en tur op i Globen og få et view højt over alle byens tage.  Og er overbevist om at Stockholm må have et par caféer  og hippe kaffebarer der kan udforskes under besøget.  Det er jeg sikker på. Ikke at glemme,  jeg  skal  selvfølgelig have Kanelbullar – gerne en friskbagt én.
Jeg har været i Sverige på både familieferier, i Astrid Lindgrens eventyrlige verden samt en vild kanotur, meget vild faktisk, helt tilbage i 1994. Stockholm har jeg aldrig set og det må der laves om på.
Hotelspecials ser ud til at kunne indfri drømmene om et lækkert sted at overnatte.
Der er vores tur til at sige: Sagte vi går genom stan..


1 kommentar:

  1. Det kan jeg godt forstå, har været der 4 gange, dog uden rigtig at være der?
    Var på arbejdet, på messe så det eneste jeg så var byen til og fra messe og lige et smut ind og spise, men jeg vil også afsted, det skulle være en fantastisk by;))

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...