lørdag den 8. februar 2014

Lækkert børnehår (fri for lus)


Siden vi trådte vores første skridt ind i børnehavens verden lærte vi også alle børnebaktusserne at kende.
Husker et skilt inden for døren, hvor der stod "Her har vi børneorm, lus, børnesår, lussingesyge og meget andet." Intet af det lød som noget man gerne ville have med hjem.  Det måtte gerne blive i glemt kassen. Og synes her i bagklogskabens lys at, det er da pudsigt der ingen lus var i dagplejen. De fulgte med over i sfo og skole. Selv her hvor de store går i 5. og 6. klasse er der nogle gange beskeder om, at der er lus på årgangene.
Har ikke tal på hvor meget jeg har kæmmet hår. Og børn der har grædt over det. Men tilbage i 2003 fik jeg en god ven. En shampoo. Jeg købte den hos min frisør. En lille mirakel ven har det vist sig.  Vil så nødig jinx det nu - men vover pelsen.
Op til købet i 2003 havde min dreng fået lus og hans far mente dengang det var nemmest at trimme håret på ham i en meget klassik soldaterfrits. Lad os bare sige vi ikke var helt enige.  Selvom hår vokser ud igen ville jeg aldrig finde på den løsning til min(e) piger. Hvilket heller ikke har været aktuelt. Den lille blå shampoo har været en fast del af produkterne på badeværelset. Sammen med gode kæmmerutiner.


Det er en shampoo fra cosmobell som beskytter mod luseangreb.  Og det har den gjort godt! En anden god ven når der vaskes hår her er den hvide flaske med det lille gule ansigt, I kan skimte på billedet.  Det er en Tamming spray fra Paul Mitchell og perfekt til når håret skal reddes ud. Især når der er krøller i håret som på Eva.



Dette er ikke et sponsoreret indlæg, ville bare gerne dele min begejstring over et produkt der har holdt lusene fra håret i over 10 år : )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...