tirsdag den 21. januar 2014

Hjertevarme i en kold tid


Siden juli 2007 har jeg "haft" en dreng i Bolivia. Han er jævnaldrende med min mellemste. Der stopper al lighed også. For han har bestemt ikke samme muligheder. Bolivia er et fattigt land  trods adgang til store naturressourcer. 60 % af befolkningen lever i fattigdom. På de billeder jeg modtager af Fausto hvert år er det tydeligt at han er fejlernæret. Han sender breve nogle gange som han selv har skrevet og mit lille beløb skulle hjælpe til hans skolegang (hvilket jeg inderligt håber at det gør).  Bolivia har store udfordringer i forhold til at få skabt jobs og Fausto går som mange andre unge en fremtid i møde uden beskæftigelse. 


Unge bolivianere mellem 18 og 28 år kan blive tilbudt en praktisk uddannelse gennem Madskolen. Som er en social virksomhed staret af IBIS og Claus Meyer. De unge som bliver optgaet lære at udnytte deres lokale råvarer til madlavning, tilberede samt et indblik i økonomi og iværksætteri.  Madskolen har brug for venner, da det ikke er helt omkostningsfrit at drive den. Bliv ven ad madskolen


Jeg er blevet spurgt om jeg vil skrive om madskolen for at øge kendskabet. Det ville jeg gerne da jeg finder initiativet og ordningen god, da den i hjertet har Bolivias oprindelige folk for øje. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...