lørdag den 4. januar 2014

20 om mig






På Instagram popper det ofte op med dem. Facts. Har inspireret heraf lavet et 20 om mig indlæg. Noget er sprunget med herover andet er nyt.

1. Jeg er årgang 76 og kan slet ikke forstå at jeg er nærmere de 40 end 30.  Kun de dumme grå hår er største fysiske bevis på det.
2. Det er vildt underligt ikke at skulle have flere børn. Ikke at det er en beslutning jeg som mange andre har lagt mig fast på. Det er kommet snigende lige så stille. Med indsigt i, at selvom jeg kan savne graviditet og babyboble. De første måneder.  Så ved jeg at jeg ikke har lyst til at starte forfra igen. Nu hvor tiden til en selv langsomt vender tilbage.  3 Er nemlig mor til 3 børn i alderen 13 - 4 (snart 5) og derfor er bleskift, lange aftener ved siden af børn som ikke kunne falde i søvn, mor/barn gymnastik og ventetid ved børns fritidsaktiviteter blevet spredt  over en del år.  4 De 2 ældste er pseudotvillinger med under 2 år mellem, jeg har været alene med dem en del år. Både i kraft af deres fars job som styrmand samt at vi blev skilt  5 Jeg ved at jeg besidder store psykiske ressourcer og råstyrke efter nogle jobmæssigt turbulente år. En arbejdsskade har sendt mig på en ufrivillig rejse siden 2010 gennem indtil videre syv forskellige arbejdssteder. 6 sidste år var jeg ansat tre forskellige steder 7 det har smittet af på min motivation ift engagemt indenfor mit eget fag. Overvejer at blive coachet for at få øjnene op for hvad jeg vil. 8 Har ubrugelig viden lagret i hukommelsen, nummerplade på min første forelskelse forældre fx
9 Er blevet Barnaby fan. Det er de mange lørdage aftener alene hjemme med små børn der startede det. Kæresten forstår det ikke rigtig.  10 Har til gengæld aldrig set Mad Men  eller Sex and the City og det er gået op for mig, at jeg har virkelig mange gode tv serier til gode 11 Er helt vild med nummeret Gravity af Mads Langer 12 Ejer ikke en Ipad  13 Jeg fik et legat til min afslutning på gymnasiet pga vellidthed.  14 Har gået på Skive Gymnasium & HF og er virkelig imponeret over hvor mange fra de år, som er blevet til noget indenfor musikken. 15 Synes overraskelsen inde i et kinderæg gerne må være endnu ét 16 er datoen på min fødselsdag 17 Vil gerne til Wien og spise mozartkugler 18 Er stolt af at jeg bevarede min motivation og løb mig til en bedre kondition i 2013  19 Nu skal der suppleres med anden træning i år  20 Kigger stadig på mine børn når de sover.

3 kommentarer:

  1. Tak for blikket ind i din verden! Jeg elsker at læse disse indlæg....
    Solhilsner Stine

    SvarSlet
  2. ÅH Sine, jeg er også Barnaby fan -og før det Morse.. til stor morskab for min familie, der kalder mig mormor.. Så fint et indlæg, det er en dejlig idé at få lov til at kigge lidt bagom, jeg nikkede også genkendende til både 1,2,5 og ikke mindst 20 (jeg holder dem også stadig under næsen nogle gange, for at være helt sikker på de trækker vejret, hahaha). Dejlig ny uge til jer :-) Kh, Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mormor er også det Anders sagde til mig, da han fandt ud af det. Men er altså fan af min mormor serie - og skal da klart se afsnit 100 som er optaget i København bl.a.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...