søndag den 15. december 2013

Det begynder at ligne







Temaet for december måned i år har været simpel living på julemåden. Det har taget rigtig lang tid at mærke efter, om det er hvad egen intuition og følelser siger om december eller om der bare skal følges trop på tendenser og normer. Kan se at flere og flere får juletræ ind meget tidligt. Vi henter først vores og pynter det den 23. december. Det var den aften vi pyntede da jeg var barn uanset om jeg holdt jul hos min mor eller far. Det er baggrunden for at det nu er blevet min egen tradition. Er så heldig at mine to ældste holder jul her igen  i år, da deres far er ude at sejle. De år hvor de ikke er her er jeg kommet frem til at de ikke holder 2 jule. Forstået på den måde, at jeg efter 27 skilsmissejule, dobbelt jule og arbejdsjule  kan se at selve den 24. kan ikke genskabes. Der kan tages elementer fra den, som kan bruges i andre sammenhænge. Julefrokost med gavegivning.
Er også så heldig at have fri både 24. - 25. og 26. december. En mulighed jeg har fået med mit nye job. Måske skal man kende til skæve arbejdstider for at forstå min boblende glæde over denne frihed på juledagene. Det kan næsten ikke beskrives med ord.
Det simple tema betyder også at hjemmet ikke er overpolstret med julepynt. Ingen Gertrud Sand her. Pynter med ting fra naturen. Dejligt at bo ved siden af en skov. Mikser med nogle af de fine fund jeg er blevet inspireret af. Eneste nyt til julepyntskassen i år er snekuglen med de 2 søde eskimoer. Med levende lys og julemusik i baggrunden er hyggen alligevel godt på vej.  Lige nu er det sangen "It´s beginning to look a lot like chritsmas", som er favoritten. Hvilke julesange bringer dig i stemning?


2 kommentarer:

  1. Juletreet kom ind her i går! Jeg er ellers vandt til selv fra da jeg var lille at pynte op d 23. - og kæresten er vandt til den 24! Men siden vi rejser væk neste weekend på juleferie, og lillepigen går MEGET op i juletræ, ble det igår det kom frem. På den måden får vi også nyde lidt af juletræet her hjemme, og hun k være med at pynte det op!

    Sangene der kører pt er sanger jeg selv er vokset op med - nemlig sanger fra norske julekalendere der blev sendt i slutningen av 90'erne;o

    SvarSlet
  2. Dejligt at lære noget nyt - vidste ikke der var julekalender i Norge på tv. Faktisk er der på dansk tv i år gensyn med en fra min egen barndom "Jul på slottet" - sjovt at se igen : )

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...