mandag den 28. oktober 2013

Efterårsstorm


Jeg har ikke taget et eneste billede af stormen. Men jeg var der alligevel. Oplevede den. Den var netop på sit allerhøjeste da jeg skulle hjem fra et møde, og hente Eva i børnehaven. 
Lige bag mig væltede et træ - havde det bare været lidt før, var vejen blevet lukket af.  Væltede vejskilte, flagstænger og store plader som fløj gennem luften, som vejede de ikke mere end alle de blade, som igår ikke længere kunne holde fast på træerne.  
Jeg kom til at tænke på sidste gang jeg oplevede sådan en storm. I december 1999. Her blev jeg fanget med nogle medstuderende i et hus, hvor vi skulle have julefrokost. Al strøm gik. Det var også samme dag jeg havde fundet ud af, at jeg var gravid og ventede Jeppe. Så der er noget at hænge det op på. 

Igår var vi bare inde og lyttede til vindens rasende ridt gennem byen. Fotos og livebilleder var der rigeligt af, alle steder. Noget for stormturisterne.  Morer mig stadig over, at hver gang der er vildt vejr, får tv plantet en journalist steder, hvor de er lige ved at blæse væk. Mens deres moral er bliv indendøre. 
"Gør som vi siger, ikke hvad vi gør."  
Ingen stormfotos herfra. 

2 kommentarer:

  1. Vi har kun stormfotos taget gennem vinduet... vi blev også pænt indendøre da vi først allesammen var hjemme

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var vilde kræfter der var i den storm, indendøre var godt.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...