onsdag den 21. august 2013

Nu officielt med teenager i huset.


Der er 11 år mellem disse 2 fotos. Så bliver den fysiske udvikling tydelige for enhver. Ved godt at det officielt er når man har teen i enden af tallet, at man er teenager. Så udadtil blev det sådan i søndags. De små ændringer er dog begyndt allerede det sidste år. Stemmen er gået i overgang.  Selv Jeppe kan ikke rigtig forstå at det er hans stemme, hvis han hører det på bånd eller video. "Jeg lyder ligesom en voksen" siger han, og fortæller at den stemme han hører inde i hovedet lyder ligesom han var lille.
Han har fået virkelig store fødder og har højdemæssigt overhalet mig. Så den lille dreng har virkelig gennemgået en forvandling.  Han er også mere træt. Som om der er trykket på en slowmotion knap.
Det er helt tydeligt, at kroppen ændrer sig mere end hovedet kan følge med for tiden. Og det store spørgsmål hedder det nu "lege" eller "være sammen". Det sidste giver mest underlige grin. For det kan man da ikke sige.

Jeg synes jo ikke det er længe siden, at jeg holdt ham i mine arme første gang. De dejlige øjne jeg så betragte mig tillidsfuldt, da han var baby, er de samme jeg ser i dag. Jeg kan også se at han ikke længere er min lille dreng - men en dreng på vej til at blive ung. Med sine egne tanker, følelser og ønsker for sin fremtid.

2 kommentarer:

  1. Endnu engang tillykke med lillestore Jeppe. Det er så vildt alt det, der sker med de drenge lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det jo det Mette. Og har slet ikke vendet mig til den dunst der er om en teenager dreng....de dufter ikke af baby mere

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...