fredag den 30. august 2013


I den forgange uge, var der IGEN et bomuldsmonster der havde kastet op ud over Majas værelse.  At bede hende om at rydde op er som at invitere en løve op til dans. Kan næsten ikke kende den pige, der svarer igen, smækker med døren eller vender det hvide ud af øjnene.
Fuldstændig i blinde leder jeg efter glimt af den søde lille pige jeg kender, der gerne ville hjælpe med ting.
Der blev ikke ryddet op i 14 dage og til sidst gemte hun bare tøjet inde i skabet - uden stor succes. Dråben faldt, da hun gerne ville overnatte hos en veninde og havde fået lov. Hun var taget af sted og havde efterladt alt tøjet urørt, våde håndklæder og badetøj, rester fra fredagsslik og andet spændende.
Så jeg var virkelig strenge mor, der ringede og bad hende komme hjem og få ordnet værelset.  Ellers skulle hun ikke regne med at sove hos veninden. Hun kom, der blev ikke sagt mange ord, ordnede tøjet, drak te og tog afsted igen - men jeg fik da et kram på vej ud af døren.

Ren ironi og foto lånt på nettet. 

Dette skal ses i lyset af at hun var blevet bedt om at rydde op x mange over 2 uger. Det betyder noget for mig, at mine børn ikke tager alting som en selvfølge. De har fået nogle opgaver at hjælpe med til herhjemme og det er faktisk ikke alt de får lommepenge for. Ved at andre synes det bare er nemmere at tømme opvaskemaskinen selv, eller lægge tøjet sammen for at det bliver som man vil have det.  Jeg kan godt leve med at de ikke lægger tøjet sammen på helt samme måde som mig. Og JA det kunne gøres hurtigere at ordne tingene selv, nu hvor der følger helt urimelige diskussioner af op til halve timers varighed med, for overhovedet at gøre det.

1 kommentar:

  1. hmm lyder lidt som den samme problematik jeg har med sønnen herhjemme - 8 år - og bestemt ikke med trang til oprydning mv. her er det også begyndt at have lidt diskussioner og himmelvendte øjne med sig.. mon det kun er begyndelsen.. suk.. ;0)
    Men jeg giver dig fuldstændig ret - herhjemme må man altså også bidrage til den daglige husholdning og tømme opvaskemaskinen engang imellem, tage af bordet, ordnet værelset - og så til det meste urimelige - rydde fodboldtøjet væk, når man kommer tilbage fra træning..
    Meeen tænker at viandre ikke har taget skade af det - så det gør ungerne nok heller ikke vel :0) hihi

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...