søndag den 5. maj 2013

KYS


Findes der noget bedre end kys - både alle de rigtige. Det første kys. De kys man får af sine børn. Fiktive kys. Drømmekys. Og så findes der disse små himmelske mundfulde af marengs, som mange kalder kyskager. 
I min barndom var de tit tilbehør til is, når vi var til børnefødselsdage. De lyserøde var altid et hit. 
Jeg har ikke prøvet at bage dem som tit - selvom jeg godt kan lide at  lave Pavlova. Lidt samme grundopskift. Der skal ikke bruges meget andet end æggehvider og sukker. 
For noget tid siden købte jeg en tyl og sprøjtepose hos "Det søde liv" damen Mette Blomsterberg. 
(Og sidder du nu og tænker at det her er produkter jeg har fået - vil jeg sige, at indlægget er sponsoreret af mig selv. Men inspireret af fru Blomsterberg).
Sammen med Maja og Jeppe så vi nemlig at hun bagte KYS. Vores blev bare lidt flade. Nu med den lille tyl, er det en leg at sætte kys på bagepladen.  Når først marengsen er blandet kan de tilsættes næsten alt. Efter smag og behag. Vi har prøvet med frugtfarver, lakridspulver og frysetørret hindbær.




Lidt blandet billeder af arbejdsprocessen. 
Skulle du selv have lyst til Kys, så god fornøjelse.

2 kommentarer:

  1. Sikke fine kys - det er altid dejligt med lidt sønddagssødt!

    - Anne

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...