fredag den 8. marts 2013

Kinder Æg




Jeg er vild med kinderæg! Det kan godt være det er mest trendy at spise mørk chokolade men jeg kan godt lide denne kombination. Synes kinderægget er helt undervurderet. Drømmer om at overraskelsen bare er endnu et kinderæg indeni. Ligesom de russiske dukker.
Vidste I at der findes en kinderægforening i Danmark. For dem som samler på legetøjet. Og de har meget af det! Jeg spiser så kun chokoladen....hmm. I USA er ægget forbudt, da legetøjet indeni udgør en kvælningsrisiko.  Du får en bøde, hvis du smugler kinderæg med til staterne.  Det lille æg blev lanceret i 1972 og er altså 40 +.

4 kommentarer:

  1. Jeg samler nu hellere på de gule plastæg inden i.. dem elsker jeg.. så hvis du vil af med nogle?? så bare sig til :)
    Hilsen Lene
    leneskage@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal tænke på dig :-)

      Slet
  2. Der er altså bare også et eller andet nostalgisk over Kinder-æg. Og egentlig smager de jo helt fortrinligt. Jeg samlede selv på de fine grønne skildpadder i starthalvfemserne. Vildt, at man ikke må indføre Kinder-æg i USA - det havde jeg lige godt aldrig troet :-)

    SvarSlet
  3. Ja, Katrine. Jeg er enig idet nostalgiske. Tænk der er ikke pillet ved meget andet end indpakningspapiret siden 1972.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...