torsdag den 7. februar 2013

Jeg tør godt!


Sponsoreret indlæg.

Det dér med menstruation mor? Hvornår får piger det?  
Maja havde 2 veninder med hjemme og emnerne her i fasen "ikke en lille pige - men heller ikke teenager helt endnu", kredser meget om den store udvikling der sker. Store forandringer med kroppen. En masse spørgsmål, som godt kan svares på. Men alligevel opleves på egen krop inden det helt vides hvordan det er at blive kvinde. 
De har hørt om piger, der har fået menstruation - kan høre på dem at det er svært at sige ordet.  Så vi talte om det. De ville høre hvornår jeg fik det, hvad jeg gjorde. De havde også hørt historier om, at nogle piger fik lov at fejre det med kage. 
Fælles for dem bliver, at når de får det bliver det x mange de næste år i deres liv. Så min datter og alle kommende piger, som skal gennem humørsvingnings barometeret er for mig de kommende hverdagsheltinder /powerprinsesser. Hvor er det fedt, at der findes bind i mere diskrete udgaver end da jeg selv startede med at bruge bind for snart længe siden. Og stadig gør. Jeg er aldrig helt blevet dus med tamponer. Jeg er stadig bange for at bløde igennem, især offentlige steder. 

Faktisk var en af deres største bekymringer, hvis de fik det midt i en time på skolen. Ville det bløde meget? Hvem skulle man sige det til så? Og hvor fik man egentlig de bind fra.   
De kan heldigvis købes! Men ville være fedt hvis de var gratis. Og bind idag kan og skal kunne meget. Lige nu giver Libresse alle piger/kvinder
mulighed for at komme med deres bud på, hvad det perfekte bind skal kunne. Der er 10 års forbrug af bind på højkant. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...