søndag den 17. februar 2013

#Ilovemyjob




Ser så tit dette fine hashtag på instagram. Det må være dejligt at kunne skrive.
For nu letter jeg for låget på bloggen (det kan den jo også bruges til).  Jeg er ikke dér hvor #ilovemyjob.
Siden jeg raskmeldte mig har jeg vandret rundt i vikariater. Det er 4. skift nu siden november 2011. Kræver en del hver gang der skal skiftes.
Den ene sted var jeg meget glad for at være og krydser alt hvad jeg kan, for at der bliver åbnet op for nye ansættelser. For det var et godt match! Faktisk skønt at vide der er nogen som savner mit væsen.

Aktuelt er jeg trådt ind i en myretue, hvor der skal findes en dronning til at lede. Her findes et A-hold og et B-hold.  A-holdet har kørt én dronning i stilling. Som udefrakommende myre ser det ud som om, her trænger til at blive rystet lidt i tuen. Så dårligt arbejdsmiljø. De fleste myre har været her i alle de år, de har arbejdet.
Hvor jeg har været i andre myrertuer og har fået lidt med herfra i bagagen. Bagagen kan jeg stille ved indgangen, for i denne tue kan man kun gøre tingene på A-holdets måde.
I sidste ende er jeg jo blot vikarmyre og har vel egentlig lov til at vælge den tue, hvor jeg synes der er bedst at være.

Fotoet har ikke så meget med mit virkelige job at gøre. Illustrere mere, at bag en linse observeres der mere end blot det som, skal ses.

2 kommentarer:

  1. Øv Sine, hvor længe skal du være dernede? Jeg kommer selv lige fra et vikariat med myretuer, der kun kan drives på én måde og hierakier, der ikke levner meget plads til vikarmyres undren. Det er ikke til at holde ud! Krydser fingre for ophævelse af ansættelsesstop, tager jeg meget fejl, hvis jeg gætter på at det er et sted, hvor jeg paradoksalt nok også har gode minder fra?
    Rigtig god ny uge, står den på ferie for dit vedkommende også? Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Ja, Mette - du er inde på det rigtige ; ) Jeg har ikke vinterferie - men fri fredag - lørdag - søndag. Så det bliver min ferie. Kan se på dine billeder at du har. Så god ferie til dig og dine skønne drenge.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...