torsdag den 17. januar 2013

Madpakke!

 Madpakker. Daglig rutine. Har været det siden 1. august 2003, hvor ældste barn startede i børnehave. Hvilket betød farvel til dagplejemors gode måltider og goddag til Madpakke (rne). Siden er der kommet flere børn og med flere krav til selv at stille med formiddagsmad, frokost og eftermiddags mad er vi på 9 dagligt. Tror faktisk jeg har rundet en slags madpakke jubilæum, uden det på nogen måde er blevet markeret. Kører ærlig talt lidt sur i den trummerum ind i mellem. Engagementet er ikke altid lige højt. Heller ikke hos de store, som smører selv. Ofte bliver jeg spurgt om jeg ikke vil!  Variationer i madder og indhold har været meget forskelligt. Alt er snart prøvet. Men det kunne jo være at nogle derude har tip til madpakker, som kan afprøves her i hjemmet : ) Så input modtages gerne. På forhånd tak.







2 kommentarer:

  1. Jeg er ny ud i madpakker, min dreng er startet i bh i november, så det er ikke sikkert der er noget nyt i det her for dig men..

    hvad med fuldkornspita med lidt fyld, pirogger (kan fryses så man kan tage dem op efterhånden som man skal bruge dem), et hårdkogt æg, lidt pastasalat når man lige har en rest fra aftensmaden.. i 'snackafdelingen' får han ind i mellem grissini, tørret frugt, ostehaps og måske lidt cremefraiche dip i en lille bøtte til grøntsagsstænger så ryger de lidt nemmere ned. Har forresten en rigtig god opskrift på boller på min blog, det er super til madpakken :)

    SvarSlet
  2. Tak Karina, jeg er rigtig glad for lidt feedback. Pitabrød mm er også brugt og et hit. Det skifter selvfølgelig lidt. Grissini er de allle 3 vilde med og vi har fundet nogle knækbrødsstave som også er fine som snack. Har faktisk ikke givet dip med før - så det vil jeg prøve ; ) Kigger på opskriften: God lørdag til dig.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...