søndag den 14. oktober 2012

Hvad nu?








Et ansættelsesstop. Et stort ét, gør at jeg atter sidder bag tastauret for at skrive ansøgninger.
Det er drøn ærgeligt. For det er søde kolleger (som jeg lige var ved at kende)der skal siges hej-hej til.
Antiklimaks er også, at tage alle de positive anerkendelser ind - for der er ikke noget at gøre. Nogen i Esbjerg har brugt for mange penge i det store budget. Ansættelsesstoppet er på ubestemt tid. Alle havde håbet at der kunne blive noget pr. 1. januar. End ikke vikarpuljen må der skrives folk op til.
Så what to do? Får (især på regnvejrsdage) følelsen af at træde vande. Har du fulgt med her, har du måske stødt på et af mine indlæg om hvordan en arbejdsskade og et længere sygdomsforløb har budt på lidt af hvert de sidste år.
Derfor er det som at starte forfra igen-igen. Var så stolt af mig selv tilbage i marts, hvor jeg egenhændigt og med stor vilje fik kæmpet mig ind på jobmarkedet. Endda inden for mit fag. Hvor jeg stadig har begrænsninger og skal lede lidt efter smuthullerne.
Har faktisk brugt lidt tid på at bevæge mig ind i legatjunglen, det kunne være en mulighed for at finansiere efteruddannelse, så jeg ikke skal stå i denne omstillingszone så tit. Som hver gang et vikariat løber ud.
Legatjunglen er virkelig stor. Er desværre ikke fra Udbynedre, 4. generation af nogen eller noget som har oprettet en fond, forsker med speciale i noget der kan give nobelpriser eller i den dur. Tænk sig er ennda støt på et særligt legat som gives til værdigt trængende jomfruer??

Så jeg har det som den lille bjørn. Hvilken kø/ vej er nu den rigtige?



3 kommentarer:

  1. Puha, er så ked af at høre om din situation. Forstår din frustration! Har ikke så meget andet at skrive end at jeg gerne vil sende et kram og nogle positive vibes i din retning. Jeg håber virkelig det flasker sig for dig i det lange løb!

    SvarSlet
  2. Tak for krammet og de positive vibes ; ) God tirsdag til dig.

    SvarSlet
  3. For fanden altså :-(( Har sendt dig en sms.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...