søndag den 12. august 2012

Run, Forrest Run.






Det dér løb. Det har længe været hype blandt mennesker jeg har mødt. Og meget længe har jeg ikke løbet. Kun løbet efter børnene, bussen, toget og i den dur. Havde på et tidspunkt en hel masse kollegaer som løb. I klubber og marathon. Flere gange om året. På det tidspunkt kunne jeg fint stå inde for "at løb bare ikke var noget for mig". Ville da egentlig hellere danse til noget god musik end befinde mig på km lange strækninger.

Så skete der noget.
Under barslen med Eva blev jeg alligevel enig med mig selv om at formen havde været bedre og der er kun én til at hjælpe den i på vej. Moi.  Så jeg startede op ud fra et løbeprogram for nybegyndere.
Det er så vildt at se den forandring fra da jeg efter 3 min løb var forpustet som bare f.. og nu hvor jeg kan tilbagelægge flere km med et mindset fuld af tro på, at jeg KAN.
Hver gang det blev vinter havde jeg bare for mange, gode grunde til at lade løbeskoene blive i skabet.
Så er det næsten som at starte på ny når foråret melder sig jooo. At der så kom en laang pause grundet møde med det offentlige (


Morgenmad og sunde snacks.

Det spiller ikke rigtigt.
Jeg erkendte ligesom at jeg ikke kunne leve uden motion. Jeg ville gerne finde glæden ved løb, da løb kan gøres på alle tider selvom jeg har 3 børn og arbejder på andre tidspunkter end 8-16.  Løb er en nem, hurtig, billig og effektiv motionsform. Basta!

Skønt syn på en af ruterne.
  
Og siden starten af juni har jeg tilbagelagt ca 140 km med løbesko på. Bliver mere og mere dus med de ture. Er nu nået ud over at få meget trætte ben til at når jeg er hjemme igen, er det med ny dejlig energi. Hvis bare jeg har dette fokus punkt, kan jeg altid komme afsted. Om det regner eller blæser.

Lidt bevis på at skoene bliver brugt : )
Har også fået et lille motto til at nå videre i løbeplanerne. "Smerten er midlertidig - stoltheden varer evigt".

1 kommentar:

  1. Du er sej Sine! Vil tænke på dig og dit motto, når jeg skal ud igen imorgen. Og tror ikke jeg vil stoppe denne vinter, for det er aaalt for hårdt at komme igang igen.
    Kh. Mette

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...