onsdag den 13. juni 2012

Krimitid. (Boganmeldelse)



 For noget tid siden var A´s mor hurtig til at låne mig en krimi hun lige havde læst.
’Jeg er ikke her’ hedder den og hvis du ikke ved hvad du skal læse i sommerferien, så kast dig over denne spændende krimi.

Den foregår i midten af 80’erne. Helt præcist sommeren 1985. Den historiske tidslinie er grundig researchet og gør rammen for historien lige så fantastisk. På et tidspunkt er de i Berlin. En by jeg selv lige har besøgt (med bogen under armen) - forskellen er at i 1985 var muren ikke revet ned.  

Bogen starter midt i en 80’er fest,  så enhver, der var ung dengang. 
Anne Linnets ’Glor på vinduer’ er musikken der danses til  på Café Victor midt i København, da vi møder en af hovedpersonerne, politikvinden Anita.
Efter en lang nat kaldes hun ud til et tilsyneladende sadomasochistisk-betonet drab på en ung kvinde, som hun har mødt samme nat.

Sammen med de to andre hovedpersoner og politimænd, Erik Rohde og Ole Larsen står hun nu overfor

en kompliceret historie, der involverer PET og trækker spor til det delte Berlin, til Skåne og til det borgerkrigshærgede Beirut.


Ved siden af sagen folder de tre personers sorger og glæder sig ud.  Her er det glædeligt gået op for mig, at bogen er en del af en serie, hvor der findes 2 forudgående med samme hovedpersoner. Jubii, så er der også krimi til mig henover sommeraftenerne.

Nysgerrig for mere? Så prøv dorphpasternak.com





1 kommentar:

  1. Uh, den lyder som en krimi for mig! Må have købt den, det er god sommerferie læsning :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...